home at last!

lava sover, viktor står i duschen och jag skriver ner dom sista raderna innan sängen kallar.
Kvällen har varit aningen händelselös...fast det kan vara rätt så bra. Jag körde 219 nu i slutet...såå drygt! tiden bara masar sig fram och man vet inte vad man ska göra för att få den att gå fortare...jag kan ju inte gärna gasa på i 90 inne i centrum hehe.
En sak förundrar mig, VARFÖR o varför ska det vara så svårt för oss svenskar att utrycka någon slags hälsningsfras?? alltså seriöst, äldre damer och herrar hälsar nästab alltid på en när dom stiger på i bussen...men ungdomar och och andra typiska vardagsmänniskor...det tar verkligen emot att säga "hej" eller "god morgon". Man ser att hela tankeverksamheter sätter igång när jag möter dom i dörren med ett "god morgon"...hm! ska jag svara busschauffören eller ska jag bara ignorera han/henne?? Jag förstår inte det svåra, när jag växte upp så blev vi uppfostrade att när någon hälsar på dig så hälsar du tillbaka (om det inte var en ful gubbe för då sprang man för glatta livet hehe). Det känns som att den seden inte gäller längre....tråkigt!

Lava följde med viktor idag när han hjälpte Robin att skrapa lite tapet, hon tyckte antagligen att det var det mest spännande som har hänt idag hehe. Hon och viktor kom hem sen vid 21 tiden och så var hon lite grinig...hm!! jag som försöker få in lite rutiner..jaja nån gång får man väl böja på rutinerna lite antar jag. Imorgon vaknar väl lava klockan 7 som vanligt hehe...så då ska jag oxå upp....hoppas bara att jag får sova lite bättre inatt.
Hm! jag hör steg uppe på vinden, vem är uppe på vinden vid denna tiden en fredag?? vi har kanske spöken hihi.....

nu så tycker jag att jag har fyllt min kvot för dagen så nu önskar jag er en god natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0