jaha då var man vaken!

Ja det gick väl bra att jobba igår, inga som kräktes eller så. Jag plockade visserligen 35 öl och ciderburkar men det är inget m man slipper spyorna. Det är helt otroligt hur folk kan smutsa ner på en buss...alltså det är allt möjligt i bussen sen när man har kommit till ändhållplatsen. Jag tog över en buss från höganäs igår och då hann jag inte gå igenom den innan jag började släppa på folk, sen när jag började köra så hörde jag ljudet av ett antal burkar som rullade runt i gången. Så jag fick köra en bit sen fick jag stanna och plocka upp dom som låg i gången iallafall, det verkade tacksamt.

Dom som jobbar nätter och kvällar är rätt roliga, det är liksom en viss sorts människa som jobbar tidiga mornar och en viss sort som jobbar nätter. Dom är som dag och natt hahaha!! jag jobbar lite av varje men jag är väl bra på att vänja mig vid olika tider. Det ska bli skönt sen när man har semester nästa vecka, vi får väl se vad vi hittar på. På torsdag ska jag och Lava hälsa på Pappa sen på kvällen så ska jag hälsa på sannas föräldrar..dom har inte träffat lava så det ska bli kul. Annars vet jag inte riktigt vad som händer nästa vecka, jo Ann-britt och Jocke kanske ska passa lava till helgen. Vi har ju två biobiljetter som vi fick i julklapp så vi tänkte utnyttja dom....om vi nu hittar nåt intressant att se.

Idag jobbar jag från 19.00 till 03.00 så det är en hel timme mindre än igår. Roligt nog så var jag inte trött när jag kom hem, antar att jag hade blivit övertrött vid det laget. Vi får väl se hur trött jag blir idag. Jag kunde inte sova riktigt efter att lava hade vaknat...låg mest och vände på mig men jag låg ändå till klockan var 11.30. Jag får väl se om jag kan lumra en stunde sen efter maten.
Jag läser en bok som jag har fått låna av jenny...skitbra!! den heter "flickan som inte fick finnas" den är väldigt sorlig och man blir så jäkla förbannad över att det finns människor som verkligen behandlar sina barn på detta viset. Jag rekommenderar er verkligen att läsa den.

Nu ska jag gå och se hur vårt fina lilla filter mår hehe, jag tog flitret från spiser och dräckte det i YES och nu så ska jag skölja ur det med skållhet vatten...det måste väl göra susen. Jag pallar inte ha ett vidrit fettindräckt filter som droppar över min mat. Nä tack! sen har jag sprayat ugnen med nån sort rengöringsmedel så den ska oxå bli fin idag. Däcket till barnvagnen har jag oxå fixat idag...gjorde min egen hemmalagning och jag hoppas att det håller ett tag iallafall. Dom töntarna på babyland gav ju oss fel slang....så denna slangen kan vi inte pumpa med vår pump...trött man blir.

Lava sover så jag kan inte ta några nya bilder...ni får vänta *ler*
hejhej så länge!!!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att du gillar boken. Lycka till på jobbet!

Kram Jenny

2010-01-30 @ 15:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0