Fika med mor!!

Nu ska vi bara försöka få upp sjusovaren här hemma sen så ska vi iväg till Väla. Vi ska träffa mamma och ta en fika med henne. Hon jobbar ju på IKEA nu så det är ju perfekt att ta en liten snbbfika när hon har slutat..inte långt till väla direkt hehe.

Jag och Lava var och hälsade på Lova och Sandra nu i morse. Dom är så söta nu, har börjat kramas och pussas. Kanske inte så jättebra nu när Lava är förkyld men men...dom är ju såååå söta hihi!!! Jag och Sandra pratade lite om diten och datten och sen åkte jag hem och matade Lava så hon kunde sova middag sen. Hon somnade faktiskt relativt fort idag. Lava har haft lite problem med att sova middag nu dom senaste dagarna...kan bero på att hon sover till klockan 8-8,30 på morgonen hehe.

Igår var jag och Viktor på en möte på vår blivande förskola. Det var väldigt givande och vi fick svar på dom flesta frågor vi hade. Vi fick en rundtur och dom berättade lite om hur dom arbetade och så. Allt var jättebra, förutom en sak...eller det var ju bra det med men...dom skulle sova och barnvagnar utomhus hela året. Själva konceptet har jag inget emot...jag tycker att dom sover bättre utomhus ändå....MEN det betyder att vi måste tillhandahålla en barnvagn just för den saken skull. Vi hade ju tänkt sälja vår vagn nu och få lite pengar.Det går ju inte nu...jag måste ju ha tvillingvagnen nu när lillan kommer och då kan jag inte lämna den där när Lava ska på dagis. Det är ju det som är själv grejen med att ha tvillingvagn...att jag ska kunna ta båda två med mig när jag ska lämna Lava på dagis...men om jag ska lämna vagenn där så har jag inget att ta hem Nova i sen (ja! vi har bestämt oss för att vår lilla flicka ska heta Nova). Nä vi får väl klura lite på detta men jag tyckte att det var lite dumt att dom har ett koncept som sen vi föräldrar ska tillhandahålla grejer till.
Men annars var det helt perfekt...jag kunde verkligen se Lava framför mig springa runt och leka med dom andra barnen.

Nu ska jag in och väcka lilltrollet...men ni får ha en regnig dag allihopa =0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0