varmt!!!

Gud va varmt det är idag....men skönt är det. vill bara springa ut i bikini och sola sola sola. Tyvärr så har jag en ledsen liten tjeje här hemma...eller ledsen är hon väl inte, men hon vill inte äta. Vilket jag kan förstå, hade jag haft tre tänder inslagna i munnen så hade jag nog inte heller varit så pigg på att äta.
Svullnaden på läppen har gått ner idag men det ser fortfarande väldigt hemskt ut i hennes mun.
Jag hoppas verkligen att det inte blir några bestående men.....fast jag anar det värsta. Bara inte alla hennes fyra tänder trillar ut...det hade varit så hemskt.
Vi ska till tandläkaren på torsdag...det känns som en hel evighet tills dess, men jag antar att det tar så lång tid för tandköttet att läka till sig och för tandläkaren att se om det kommer bli några men.
För er som inte vet så trillade lava när hon skulle åka rutsckanan här ute på vår gård...hon slog sig så pass illa att hon slog in tre av fyra tänder. Vi åkte direkt till tandläkaren men dom sa att skadan redan var skedd ock att dom inte kunde göra nåt. Jag tycker att det var lite konstigt att dom inte röntgade henne, men jag antar att det varken gör mer eller mindre skillnad. Hennes högra framtand och den bredvid han blivit lite intryckta i tandköttet och hennes vänstra framtand och den bredvid är helt intryckta och lite bakåttryckta. det ser inte alls trevligt ut och jag är så ledsen. Jag kollade upp lite hur det såg ut ianför tandköttet och hur hennes tänder satt och det verkar som att hennes tänder har blivit upptryckta så dom sitter framför hennes permanenta tänder....det är alltså bara vad jag tror. men om det är så så hoppas jag verkligen inte att det har blvit nån skada på hennes permanenta tänder...det hade ju bara varit så hemskt. Att hon ska behöva lida för att vi gör ett misstag...eller Jag rättare sagt. Det var jag som stod nedanför och skulle fånga upp henne. Hon hade åkt så fint dom andra gångerna och hade bra balans...så man släppte lite på garden och just då så tappade hon balansen. Det är bara såååå himla onödigt, de hade inte behövt hända alls....om jag bara hade gjort det jag skulle....aarrgh!! jag är så arg på mig själv. Min lilla flicka lider och kommer kanske ha livslånga men för nåt jag har gjort...ingen kul känsla.

Nu ligger hon och Viktor och vilar i vår säng. Viktor lagade pannkakor innan så jag hoppas att vi kan få i henne det iallafall. hon har inte velat äta nåt alls idag...jo en smoothie!!! usch vad detta är jobbigt.
Nu ska vi snart iväg till Sofia och Christian.
Ha det så bra idag...kramkram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nämen stackars Lava och er. Va trist...hoppas hoppas hoppas att hon snart blir bra och äter igen! Kanske det funkar med välling? Tandläkarna är så bra nu för tiden så de fixar sig säkert! Kram på er<3

2010-06-03 @ 16:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0