snart jobb igen!

om två timmar så sitter jag i bilen på väg till jobb. Jag sov väldigt länge idag...det var sååå skönt! det var verkligen behövt känner jag. Nu är jag utvilad och redo för ännu en kväll/natt ute på stan.
Igår var det rätt hektiskt bland alla ungdomarna, många var sååå fulla...visstinte var dom var eller var dom skulle. det är faktiskt rätt obehagligt att se så många ungdomar nästan redlösa och på väg ut i natten där vad som hest kan hända dem. Jag börjar tänka lite längre fram i livet och ser framför mig hur det är Lava som står där i en hörna och kräker medan nåt äckel kollar in henne och försöker klura ut hur han ska få med henne hem utan för mycket besvär.....det är verkligen obehagligt och jag vet hur man är i den åldern (även om det finns dom som aldrog växer upp utan fortfarande är ute och super sig redlösa) och jag vet hur man tänker och vad man vill göra då. Jag hoppas bara att vi kommer att ha uppfostrat Lava på ett sådant sätt att hon själv väljer att ta hand om sig själv, att hon inte tar dom där 10 ciderna och somnar i en gränd nånstans.
Jag läste i tidningen för ett tag sen om han pojken som skulle gå hem från en fest och frös ihjäl typ 100 meter från sitt hem....en tankeställare!!
jag kommer säkert att bli en sån förälder som skjutsar och hämtar mina barn överallt...men hellre det än att dom ska ta en svarttaxi hem och aldrig kommer hem.

Jag var ju på babyland och köpte två nya slangar till barnvagnen...tror ni inte att det var hål i den ena slangen jag fick...så nu när jag skulle ut och gå med lava idag så gick det inte att pumpa upp slangen...AAarrrggh!!!!
Sen när jag tittade lite närmade på slangen så ser jag att jag hade fått fel slang...den jag fick var ju alldeles för liten. Jag blir så trött på allt!! Och nu har dom inte öppet så jag kunde inte ringa dit till dom på babyland. Får väl vänta till imorgon...men då....Grrr!!!!

Nä nu ska jag käka nåt så jag får lite energi till inatt.
ha en underbar dag och hoppas allt gick bra på dit modelljobb....synd att jag inte var vaken när du kom hehe. Vi får ses snart...puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0