Hemma igen!

Nu är vi hemma igen, vi åkte ju till Väla. Först så körde vi till familia...jag tog ur barnen ur bilen och gick hela vägen in...sen ser jag efter typ 5 min att dom inte öppnar förrän 11. Och dom gnäller på att dom inte har kunder...men snälla...öppna inte kl 11 en söndag när alla typ är lediga då. Då åker ju alla till Väla istället precis som vi gjorde.
De var knappt nått folk....eller det märktes inte iallafall...Väla är ju gigantiskt nu för tiden.

Ja var inne på HM...inget kul alls...sen vidare till kappahl.....värdelöst urval......men sen....TADAAA LINDEX.
Jag hittade 4 klänningar som var jättefina....det svåra var ju nu att välja ut en. Lava var inte så hjälpsam...hon ville inte prova nån. Men jag tog iallafall med dom till omklädningsrummen. Så tog jag en klänning och skulle prov på Lava, dom andra hängde jag på en pinne utanför rummen så länge. När jag kom ut ur omklädningsrummet (det tog max 1  min) så var klänningarna borta...haha då hade nån som jobbade där tagit dom och hängt tillbaka dom....hm!!
Så jag tog det som ett tecken och köpte den klänningen som Lava hade provat.

När vi skulle betala klänningen så sa Lava: Mamma, magen är hungrig!! Maen vill ha mat.
Klart vi går och äter då sa jag till henne. Lava bara: Får Lava oxå äta!! Tur att ingen hörde den kommentaren haha.
Så Lava fick friterad torsk med potatis och remouladsås.
Nova sov typ hela tiden vi var där (som tur var) men sen när Lava hade ätit färdigt fick jag snällt väcka henne och mata henne lite oxå.
Sen började folk strömma till ordentligt så vi åkte hem.
Och nu är vi hemma, Lava ligger och vilar och Nova leker för fullt. Jag ska äta lite rester och leka lite med mitt barn.
Snart ska vi hem till A-B och Jocke alias Farmor och Farfar...ska bli trevligt!!

kramkram



Jättesöt va!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0