Ledig idag!!

O guuud vad jag är trött....efter en ledig dag...hmm!!!
Hela dagen har gått i ett....nu ska jag bara slänga mig i soffan och halvsova mig igenom True Blood.

Ulla har varit här idag och hälsat på...väldigt trevligt!!! Vi skulle egentligen åkt hem till henne men pga. tråkiga omständigheter så fick hon komma till oss istället. Barnen och vi fick julklappar hon hon fick trots protester oxå julklappar hehe.
Vi fikade lite hon hon busade lite med barnen...var lite rädd för hennes skull...Lava kan vara rätt hårdhänt ibland och hon har kommit upp i åldern så.

När hon hade åkt så dröjde det inte länge förrän Sara och Johanna kom....vi åt lite mat och pratade på hennes lilla bebis i magen.
Man kan inte låte bli att bli lite sugen nu när alla runt omkring en blir gravida. Saknar den tiden när man hade dom små i magen...kände sparkarna, rörelserna och livet i en.
Jag saknar antagligen det såååå mycket bara för att jag vet att vi inte ska ha fler (så vitt jag vet).

Imorgon bär det iväg ill jobb igen....ska jobba från 10 till halv 8...suck!! Men men man måste ju ha pengar.
Viktor ska på Julbord med sitt jobb så Farmor och Farfar ska passa barnen.
Då får man kanske hela hemmet för sig själv sen när man kommer hem hehe....man behövas!!!

Lava har varit en riktigt surpuppa och bråkstake idag. Hon testar mig nåt enormt...och mitt tålamod börjar tryta. Det är då man behöver någon att lämpa över det hela på....men Viktor kom bara hem och åt sen skulle han iväg igen....så det blev ingen avlämpning.
Tyvärr så blir man inte så pedagogisk direkt när man är trött och irriterad. Det verkar som att Lava känner på sig när jag är trött....för då lägger hon i en extra växel och bli ännu värre.
Det är nog därför jag är så trött.....mentalt trött!!
Men jag älskar mina små tjejer över allt annat i världen ändå....dom är det finaste jag har.
När jag skulle lägga Lava så fick jag puss och kram...och då smälter man ganska snabbt. Jag sa att jag var ledsen att jag hade varit så sur idag....hon nickade. "Förlåt mamma" sa hon "inte roligt".
Nä det är inte roligt när man behöver bli arg....inte roligt alls!
Men hur arg man än är så går det över rätt så snabbt.....ett skratt eller leende från töserna så är man glad igen.

Vi hoppas att det går lättare imorgon...en dag i taget!!
Nu kallar soffan...God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0