tänk efter!

Vad är viktigast för dig?
Vad betyder mest?
Om du skulle gå bort nu, vad skulle du sakna mest.

Mitt svar: mina underbara barn och min familj.

Det är dom som är där när jag mår dåligt, när jag behöver hjälp. Det är dom som stödjer mig i mina val.
Det är dom som framkallar ett brett leende på mina läppar.

Visst, att handla nya saker är roligt...men det är inte allt.
Jag frågar mig ibland, varför är vi så besatta av dessa materiella?
Svaret: Det är vår natur, vi strävar ALLTID efter att lyckas och att få vara lyckliga...det har människan gjort i alla tider. Den enda skillanden är hur vi mäter lycka och framgång.
Förr i tiden så var det mat som var måttstocken, nu är det pengar.

Är du rik så är du lycklig?? Jaså, verkligen!? (men jag ska inte hymla om att det hade underlättat hehe)
Men sen så glömmer man bort vad man har, det gör jag iallafall.
Jag tittar inte lika ofta på mitt hem och tänker "gud vilket fint hem vi har". Mycket vill ha mer heter det.
Tråkigt tycker jag, varför kan man bara inte vara nöjd. Fast om man hade varit nöjd så hade man nog inte heller kommit framåt här i livet.
Man ska vara LAGOM självisk, LAGOM generös, LAGOM älskvärd......Det är inte för inget dom kallar oss LANDET LAGOM.

Idag ska jag hämta hem Lavas vagn från dagis, sen ska jag köra dierkt till bonden i billesholm och få den lagad. Nu har Lava sommarlov...skönt!! nu blir det en massa mys och äventyr.
Badet har öppnat oxå...så det blir nog en trip ner där nu i sommar.

På söndag ska jag och Viktor på Michaels prästvigning...spännande!! helt otroligt att han verkligen är klar nu....duktig du är Michael. Sen efteråt så blir det lite kalas eller så i Mörarp.
Vad händer mer då, jo Imorgon kommer Sandra och Lova hit...vi ska ha en bamsefrukost tillsammans. Sen på eftermiddagen så ska vi på Milos kalas...han fyller 2 hela år...stor kille nu.
På lördag ska vi nog att lite folk här. Vi få se hur många som känner sig sugna på att komma. Det blir väl lite grillning och dricka + en massa lek hehe.

Nu ska Nova ha sin eftermiddagsgröt....så om ni ursäktar mig.
ha en solig dag...men glöm ej att smörja in er!!! solen är skön men farlig.
kramkram

PS. Tack Romina för en trevlig shoppingtur igår, kändes skönt att få skratta lite hehe. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0