Hej alla underbara människor!

Idag är en bra dag, solen skiner och det är varmt i luften. Jag har haft besök av en gammal klasskamrat idag, Sofia Hall heter hon. Vi har kännt varandra sen jag började 4:an i Bjuv. Det var nog ett år se vi sågs sist så det har ju hänt en del hehe. Hon fick träffa Nova för första gången och se huset för första gången oxå. Hon tyckte att det var jättefint.
Hoppas att det blir lite mer träffar nu när hon snart har pluggat färdigt. Jag måste ge henne en eloge oxå...fick reda på idag att hon har finansierat hela sin utbildning själv. Alltså hon har jobbar medan hon har pluggat så hon har inte behövt ta CSN lån. Jag kan nog inte ens förstå hur skönt det måste kännas, att vara skuldfri och ändå ha en riktigt bra utbildning...bra jobbat Fia!!!





Veronika kom hit igår. Hon åt min hemmalagade chili con carne, vitlöksbröd och grönsallad. Det blev en del över så vi ska festa på det idag oxå. Lava var rätt frälst i henne hehe...hon sprang över, bakom, på ja överallt runt henne hehe. Jag träffade henne innan på dagen oxå när jag var på öppna förskolan. Nova fick leka med dom andra barnen...eller ja hon lekte väl inte direkt *ler* hon sitter mest och pratar för sig själv. Honhar börjat prata jättemycket nu....hon överröstde nästan veronika när vi skulle sjunga haha.

Sen på kvällen så var det dags för desperate housewifes. Fia och Anna kom hit och satte sig till rätta i soffan. Barnen had elagt sig och killarna var ute i garaget...perfekt.



Anna och Peter kom förresten oxå till maten...blev förvånad att det blev så mycket över. Tyvärr så kunde inte Romina komma...hade varit trevligt med hennes sällskap oxå...men så är det när man frågar i sista sekunden hehe då kan man inte begära att hon ska släppa allt för att komma och smaka på min chiligryta *ler* men det gör inget...det bli fler gånger.

Emil och Stefan skulle komma hit en sväng idag...antar att dom ska spela dator. Emil skulle jobba lite på sin bil....bara bra..då kanske vi blir av med den nån gång hehe. Viktor skulle se om han kunde hitta en pumpgrej i förrådet....vi måste ha den så vi kan pumpa ut bensinen ur forden. Sen är det raka vägen till skroten...ska bli skönt att vara av med den.

Nu ska jag mysa lite med mina barn....passa på nu när jag inte har nån mat att laga. Tror nog att vi ska rita lite...vara lite kreativa...händer annars allt för sällan. Förresten på tisdag ska jag och Viktor på vårt allra första föräldrarmöte...ska bli kul!! Mamma kommer hit och passar våra små änglar. Hon blir så glad när man frågar henne...kul!
Japp nä då hämtar väl jag pennorna då. Ha en fortsatt fin dag....kramkram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0