Måndag!

Så var denna helgen över. Vad hände då...jo jag och vitktor skulle vara lite flitiga och slänga en massa skräp. Det blev två värndor till tippen medan Farmor passa småbarnen. Det var verkligen skönt att få det gjort...även om jag hade velat få tusen mer grejer gjorda. Vi fick klart besked av våra grannar att få såga ner den där grenen som hänger och slänger över på vår sida. Tyvärr så fanns inte tiden där ihelgen så vi hann inte med det. Jag hade tänkt fixa det idag men kom på att jag behöver hjälp med att hålla stegen när man sågar grenen...vill helst inte trilla över till grannen hehe.

I fredes så var Fia, Christian, Anna och peter här. Vi kollade på melodifestivalen och killarna spelade kort.
Det var trevligt med god mat och väldigt god efterrätt. Folket åkte hem vid 22.30 så det blev inte så sent heller...skönt.

Idag ska jag och Sandra på Me&I party (barnkläder). Det ska bli kul att ses utan barn för en gångs skull hehe.
Mamma kom och hjälpte mig idag. Ni förstår att jag har kommit på en svaghet med vårt veckohandlande. Vi åker ju inte och handlar förrän på måndag efter vi har ätit middag... men vi har ju ingen middag hemma. Jag handlar ju hem så det ska räcka till på söndag och inte mer....hm!! så jag fick låna mammas bil medan hon passade barnen. Åkte ner till allivs och köpte färs, lök, banbuskott och vattenkastanjer....och vad blir det...risotto!!!

Igår var jag på busfabriken med Lava...Johanna skulle firas och Sara hade hyrt en rum där. Lava var ju minst såklart men hon hängde med rätt så bra ändå. Hon är så duktig..håller reda på var jag är hela tiden. Hon försvann en gång..blev jätteorolig...men då såg jag henne vid utgången. Hon stod där alldeles själv och tittade sig runt omkring. Fick såna skuldkänslor för hon trodde säkert att jag hade övergivit henne...eller ja men det kändes så iallafall.

Jag sitter just nu och väntar på besiktningsmannen. Han skulle komma idag men vi vet inte vilken tid. Så jag ha snällt fått sitta hemma idag. Hade ändå inte kunnat åka nånstans...jag har ju punktering på vagnen. KÖP ALDRIG LUFTHJUL......är så trött på dessa punkteringar.
Mamma är en ängel och tig med sig slangen hem...hon skulle laga hålet så jag kunde hämta den sen. Jag behöver ju vagnen imorgon när Lava ska till dagis.





hoppas ni får en trevlig dag...kram på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0