Dagis!

De har gått över förväntan nu för Nova på dagis.  Lava har tyckt att det har varit jätteroligt tt jag har varit där denna veckan. Igår så letade hon efter mig när hon kom ut på gården, sen såg hon mig och skrek jättehögt MAMMA!!!!! sen sprang hon till mig.
Vi lekte rätt länge eftersom Nova var inne denna dagen. Här är lite bilder från igår:







Fröknarna på hennes dagis är verkligen guld värda. Man känner sig så välkommen när man kommer dit på morgonen och dom är så duktiga med barnen. Nu vet jag att vissa tänker "men det är det dom får betalt för" men alla är ju olika och det är ju personalen på olika förskolor oxå. Dom är kanske inte bättre än någon annan men det känns verkligen så, och det är ju det som är viktigast...alltså ens eget intryck av dem.











Ja det har ju inte blivit några bilder på Nova eftersom hon var inne den dagen. Jag har tagit nåt foto med kameran som jag kan lägga in senare. Idag så lämnade jag Nova för första gången. Jag och Anna tog en tur till Väla eller NYA väla ska jag väl säga. Det har blivit jättefint där. Det kändes jättekonstigt att bara lämna henne där, men allt hade gått bra sen när jag hämtade henne.
Vi gick inom netto och handlade glass oxå...det var ju så fint väder så jag kunde inte låta bli.
Gud va trött jag var sen när vi kom hem...hade lätt kunnat lägga mig på soffan och somna. Men nej istället så kokade jag lite kaffe och sen var det igång igen. Jag tänkte köpa en god kopp latte där på väla...men snålheten tog överhanden och tyckte inte att jag skulle slänga 40 kronor på en kaffe.
Så jag fick nöja mog med bryggkaffe när jag kom hem hehe.

Haha Nova sitter och skriker nu, hon kommer inte ner ifrån Lavas lilla stol. Hon gör så nu när hon vill att vi ska hjälpa henne haha...så nu sitter hon och gungar på kanten och tittar på mig.
Lava sitter ute i köket på time out, hon sparkade precis på stolen för att Nova satt där...det är ju HENNES stol.
Ja dom här små har börjar bli tuffare mot varandra....mycket tuffare.
Så det blir faktiskt lite time out på Nova nu för tiden oxå. Hon sitter ju förstås inte kvar men ändå.

Nu ska jag börja förbereda barnen för kvällen. Det betyder en fajt med Lava inför tandborstningen och sedan en fajt till när jag ska kamma håret. Nova är som tur är än så länge rätt enkel att lägga.
Men nu har jag inte tid med er längre, jag ska torka upp vattnet som Nova precis välte ut (katterna får snart varken mat eller vatten).

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0