Tillbaka igen

Igår kom jag hem ifrån Turkiet. Det har varit skönt att vara iväg men jag har haft mycket att tänka på.
Det är både bra och dåligt att vara för sig själv och bara ha sina tankar att bearbeta.
Jag har tänkt jättemycket på hela den här resan (cancer-resan), grunnat på vad jag kan göra för att kunna släppa detta när allt är över. 
Jag tror att man släpper in en massa negativ energi när man ältar cancer hela tiden. 
Därför vill jag kunna fokusera på nåt positivt. Mina barn är otroligt positiva så jag borde lära mig nåt av dem hehe.
 
Nu är det två veckor sedan jag fick min sista cellgiftsbehandling. 
Min svamp i munnen har försvunnit helt så det är jätteskönt. 
Jag har inte längre ont i kroppen 👍🏻
Det som dock är kvar eller har uppståt nu är mina naglar. Dom har blivit missfärgade och jag har ganska ont i dom. 
Både tånaglar och fingernaglar har blivit drabbade. 
Man ser ganska tydligt när jag har tagit cellgifter och nu när jag har slutat med dom. Det har blivit en linje där den friska nageln växer ut. 
Där ser man tydligt vad kroppen tar upp!! 
Inga hälsosamma saker direkt.
 
Nu ska jag bara ta sprutor ett tag sen är det oxå över.
Den 31 augusti ska jag till Lund för första gången och ta prover och CT skann. 
Sen ska jag tillbaka den 9 sept. För första strålningen. 
 
Jag tittar mig i spegeln varje dag nu och försöker  se om håret växer. Har blivit lite besatt känns det som. Men jag vill verkligen se att det börjar hända nåt på hårfronten.
Det hade underlättat för mig väldigt mycket faktiskt. Då hade jag kunna släppa den oron. 
 
Nu ska jag försöka sova. Upp tidigt imorgon och ta med tjejerna till skolan alt. Dagis. 
 
Kram på er
 
Man ser tydligt linjen.
 
Lägg märke till den gulaktiga färgen på övre delen av nageln.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0