Vissa dagar är värre än andra

Det är sant!! 
Idag trodde jag att det va en bra dag, tills kvällen kom och min vanliga rastlöshet kickade in.
Jag har haft svårt att sova nu ett tag och det börjar bli ganska jobbigt. Klockan tickar förbi 1, 2 och ibland 3. 
När kvällen närmar sig och barnen ligger i sina sängar så börjar jag mina "kvällsrutiner". Dom består av städning, tvättning, dammsugning, målning av naglar och allt annat som jag kan hålla mig sysselsatt med. 
Jag kan för allt i världen inte komma till ro, frågar mig Själv varför!!!
Svaret är ganska enkelt egentligen:
 
Jag håller mig sysselsatt så att jag slipper tänka. 
När man sitter stilla så kommer tankarna. 
Det sista man vill är att vara ensam med sina tankar, men egentligen är det precis det man behöver. 
Jag kan stressa runt en hel dag och knappt få en sekund över för mig själv...men när kvälleN kommer så gör jag allt för att slippa tänka. 
 
Det är en överlevnadsmekanism, förnekelse!!
Jag vill inte se mig själv som ett offer.
Jag vill inte vara sjuk.
Jag vill inte vara ensam.
Jag VILL vara stark, envis...en kämpe!!
 
Varför händer dåliga saker bra människor? 
 
Jag vet att allt händer utav en anledning men ibland är det svårt att se slutresultatet. 
 
Just nu ikväll är det jobbigt men jag vet att det blir bättre imorgon. 
Sista avsnittet för kvällen är igång, ska försöka sova sen. 
Hoppas ni alla sover gott just nu.
 
God natt 🌙⭐️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0