Ajaj!!

Ont så in i ***** i halsen. 
Tungan börjar bli bättre men gör oxå fortfarande ont. 
Har haft feberkänningar idag....men trots allt detta:
Så har det varit en riktigt bra och skön dag idag.
Solen har varit framme och smekt mitt ansikte.
Jag är så otroligt beroende av solens strålar så det är sjukt. Jag känner fysiskt hur jag fylls av energi när solen är framme.
Det är ett av skälen till att jag behöver den här Turkietresan. 
 
Jag och mamma skulle iväg och rida med barnen idag, tyvärr så hade hästarna oxå semester. 
Så vi fick åka ut i skogen istället, men det va hur bra som helst.
 
 
 
 
 
Där fanns 4 ankor som njöt av livet. Dom njöt oxå extra mycket när vi plockade fram kexen.
Barnen (och mamma) hade jättekul när dom matade ankorna. 
 
 
Barnen frågade mig: Mamma, äter vissa människor ankor?
När jag svarade JA så sa dom:
Varför har dessa ankorna tur och slipper bli uppätna? 
Ja vad svarar man på det? 
Varför döms vissa till döden medan andra strövar fritt och lever ett långt härligt liv?
Varför!!! När det är så enkelt att ge alla dessa djur rätten till sitt eget liv tillbaka. 
Allt som krävs är att vi går förbi den delen av affären när vi är och handlar....varför ska det vara så svårt. 
Det har snart gått ett helt år sedan jag slutade äta gris, nöt och kyckling!!!
Jag försöker att inte äta så mycket fisk och skaldjur men just nu är det svårt!!
När denna pärsen är över är jag övertygad om att det kommer gå lättare att välja bort det oxå.
Jag har sagt det innan och jag säger det igen JAG ÄR STOLT ÖVER ATT VARA VEGETERIAN!!!  och jag hoppas att jag nån gång i mitt liv kan vara så inspirerande för någon som min syster va för mig. 
För det är inte så svårt som många tror...det handlar bara om att öppna ögonen och se vissa saker med hjärtat istället för med hjärnan. 
Jag önskar att alla hade kunnat krypa in i min hjärna om så bara för en liten stund och se det jag ser, känna det jag känner....GUD vilket otroligt uppvaknande det hade varit.
Jag vill verkligen inte låta överlägsen på nåt sätt men jag vill bara så gärna att fler i min omgivning hade försökt.....åtminstånde lite....för att se livet som jag gör. 
 
 
Ni ser blommor.
Jag ser skönhet, skörhet, liv och en del av allt det vackra på vår jord.
 
 
 
Jag, mamma och barnen va inne i kohagen med kossorna idag. 
En helt otrolig känsla gick genom min kropp när jag fick lägga min hand på denna fina, vackra varelse. 
En känsla av samhörighet, ödmjukhet och vördnad. 
Varför tror ni att dessa väldigt väldigt levande varelserna INTE känner som vi gör. 
Nästa gång ni går förbi en hage, gör mig en tjänst och titta dom in i ögonen. 
Ni kommer se en själ, en sårbarhet. Fråga er sen: Vem är jag att döma dig till döden? 
 
Jag läser en bok nu som heter "livet efter dig".
Den handlar om en man som är totalförlamad från nacken neråt. Han vill inte leva mer och vill därför åka till en klinik där dom gör detta lagligt.
Vi har regler och lagar, stränga lagar som förbjuder dödshjälp. 
Samtidigt mördar vi, slaktar vi miljoner djur året om....hur SJUKT är det.?
Det är nåt som inte stämmer i den ekvationen.
 
Jag är inne på dom sista sidorna nu i boken och jag kan knappt bärga mig till nästa. 
Jag har lyckats hitta ett lugn nu, ett lugn som gör att jag kan läsa. 
 
Nu ska jag inte bli långrandig.
Imorgon ska jag in tidigt och lämna blodprov. Hoppas innerligt att dom visar positivt.
Så håll tummarna för mig 😊👍🏻
 
God natt allihop!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0