Andra grillningen

Idag hölls den hemma hos mig. 
Anna och Peter kom med barnen vid 4 sen kockade Viktor vid grillen. 
Jag åt ju såklart vegetariskt, det blev sojakorv. 
Det är snart ett helt år sedan jag valde den gröna vägen, fortfarande lika entusiastisk och stolt över mitt val. 
Det kommer dagar när man känner sig svag, när man bara vill strunta i allt....sen tänker man på varför man gjorde valet från första början...då är det helt plötsligt inte så svårt längre.
 
Jag somnade rätt sent inatt, har haft svårt att sova denna veckan. 
Tankarna svävar iväg när jag blundar.
När natten nalkas så går jag igenom veckan, månaden, året. 
Jag tänker på vad jag hade kunnat göra annorlunda.
Jag tänker på varför vissa saker händer och varför det händer mig.
Jag försöker tänka att det finns en mening med allt som händer.
Jag grunnar över ordet KARMA....tror jag på det eller ej?
Jag VILL tro på det, det underlättar vissa saker.
 
Det jag alltid avslutar min tankestund med är:
 
Jag lever inte mitt liv genom att ångra saker och ting. Jag uppskattar allt som kommer min väg och även om det känns jobbigt just nu så vet jag att jag kommer vara en erfarenhet rikare. 
Jag gör mitt bästa och försöker vara en bra mamma och förebild för mina barn.
Jag förtjänar endast det bästa i denna värld och jag kommer kämpa tills jag får det. 
 
Imorgon ska Lava köra cross. 
Jag ska träffa pappa och Romina så jag får se om jag hinner vara med på crossen nåt. 
Lava utvecklas väldigt fort nu när hon har fått smak på körningen och det är roligt att se.
Det går fortfarande sakta när hon kör men hon är säker i sin körning så det kommer snart att gå fortare. 
Jag får försöka att ta djupa andetag när detta händer hehe.
 
Nu ska jag försöka varva ner. 
Ta ut tvätten och sen lägga mig. 
Det tar ju sin lilla tid att somna så....ingen ide att dra ut på det.
 
Natti natti 🌛
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0