Då va det dags

Ligger i sängen nu och har precis börjar med den nya medicinen.
Sjuksköterskan verkade lite nervös och sa flera gånger att jag skulle trycka på larmknappen om jag kände nåt konstigt. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det.
Den här behandlingen tar ca 1,5 timme sedan måste jag ligga här på övervakning i två timmar. Efter det så får jag mina vanliga cellgifter. 
Så jag lär väl komma härifrån vid halv 3 tiden.
 
Jag ska få en annan spruta för att hjälpa immunförsvar denna gången. Dom andra sprutorna har tydligen inte hjälpt så nu får jag nåt starkare.
Jag ska ta sprutan redan imorgon så det blir intressant hur den kommer påverka mig.
Jag blir lite trött faktiskt, det känns som att så fort man väljer sIG vid en sak så kommer nåt nytt. 
 
Jag har knappt sovit nåt alls inatt. Det kan vara kortisonet eller så är det bara mycket som snurrar i huvudet nu. 
Jag gillar verkligen inte hur saker och ting påverkar mig. 
Jag kände att jag satt och tänkte på allt som hänt senaste dagarna och blev ledsen. 
Men istället fär att deppa så gick jag ut och tog en lång promenad....det va väldigt skönt.
Man rensar tankarna och sysselsätter sig till Max.
Om det är nåt som är jobbigt så är inte lösningen att fly från problemet, MEN ibland är det bättre att avvakta och få lite perspektiv på saker och ting. 
Jag tyckte det va så skönt att komma ut igår så jag kommer nog att fortsätta med det då mycket jag kan. 
Jag laddade hem träningsappen igår så jag kan hålla lite koll på va jag orkar och kan.
 
 
 
Om ni bara visste hur skönt det ska bli nu när detta är över.
Bara jag gick in på avdelningen så kände jag hur modet sjönk, ledsamheten kom över mig.
Idag ska jag bara sova bort allt....som det känns nu. 
 
Hoppas att ni får en bra dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0