Grattis mamma!!

Idag fyllet mamma år, så hipp hipp hurra för henne. 
Hon kom till mig efter jobb så blev det lite fila och lite presenter. 
Synd att det blåste så
mycket som det gjorde annars hade det varit riktigt mysigt på baksidan.
 
Jag lämnade barnen på dagis idag, första gången sedan jag rakade av håret. 
Barnen hade stora ögon när jag kom in.
"du ser konstig ut!", "är du en pojke nu?", "varför har du inget hår?" Och "jag tycker du är fin" va några av kommentarerna jag fick av barnen. 
Jag förklarade för dem att jag tog mediciner som gjorde att jag tappade mitt hår, att jag tyckte det va jobbigt med hår överallt. Bättre att klippa av det tills det växte ut igen. 
Några av barnen ville känna på mitt huvud och det va klart dom fick göra det 😊
Jag tyckte att alla va som vanligt och det va skönt. 
Sen när jag hämtade barnen då va det en pojke som hade kräkt och fått åka hem så jag va ganska snabb in och ut på Lavas avdelning. 
 
Fia va här och hälsade på med barnen på eftermiddagen.
Hon överraskade mig med en present.
 
 
Helt underbar vän, jag är så glad att jag har henne i mitt Liv. 
Värdera dina vänner högt, du vet alltid vilka som är där för dig i vått och torrt. 
"För att du är den du är" sa hon när jag fick den ❤️❤️ Sånt värmer!!! ❤️❤️
 
Jag va inne och tog mina prover idag, inget samtal från onkologen så jag förutsätter att resultaten va bra. 
När jag körde hem så kände jag hur tröttheten kom över mig. 
Jag skulle egentligen åkt hem till Anna och hälsat på men jag åkte istället hem och lade mig.
Nåt som jag behöver tänka på, att lyssna på min kropp och bortse från all stress i vardagen. 
När jag kommer hem för dagen så kan jag inte bara sätta mig ner i soffan och bara vara, jag springer runder och plockar med allt jag hittar tills klockan blir 22 typ....sen kan jag varva ner. 
Jag har ingen ro i kroppen och det är riktigt jobbigt emellanåt. 
Man måste tillåta sig att vara trött, att vara lat ibland.
Jag lever med en inre stress just nu. 
Men stress att jag måste hinna göra allt innan jag blir dålig. För det är det jag har intalat mig, att jag ska bli dålig.
Så varje dag som jag inte mår dåligt så måste jag göra så mycket som möjligt...det är jättejobbigt. 
Men jag ska försöka ändra mitt sätt att tänka.
Börja ta det lugnare!! Säga NEJ till saker som jag faktiskt inte orkar med.
 
Nu blir det Hockey. 
Nova sover sedan länge, hon ville inte äta mat utan gick upp och lade sig istället. Hoppas hon inte blir dålig nu 😢
Lava ligger i sin säng och kollar på en film. 
Känns som att allt är som det ska just nu.
 
Känner mig lite orolig för morgondagen men jag hoppas att det blir bättre än förra gången. 
För säkerhets skull så ska jag sno med mig en bunke kräkpåsar hem. 
Va förresten och hämtade ut denna omgången sv kräkmediciner. Kändes vemodigt men ett nödvändigt ont antar jag.
 
Fortsatt trevlig måndag och heja Sverige 🇸🇪

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Vilket fint armband.😊 Lycka till imorgon

2015-05-11 @ 21:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0