And so it begins....

Nu känner jag att jag måste smygbörja med att fira jul. 
Jag vet att jag brukar säga att jag stör mig ganska mycket på när alla affärer börjar sälja julsaker för tidigt....men nu känner jag väldigt stark att detta är rätt.
Det är nåt med julen som gör mig glad och samtidigt ledsen.
 
 
 
 
Julen är en väldigt viktig högtid för mig.
Inte för att det är en religiös högtid.
Inte heller för att man uppskattar bjällerklang och glögg.
Det är viktigt för mig för att det är en tid då jag känner som mest ro i min själ.
Det är nåt med alla ljus, musiken och stämningen som gör att jag blir sådär mossig inne i mitt innersta.
Jag blir lugn.
Det är inte så ofta jag är lugn nu för tiden så jag välkomnar det.
 
Jag åkte till gekås idag. 
Det va mycket folk som vanligt men jag tyckte ändå att det gick väldigt smidigt. 
Jag åkte med dom alldeles förträffligt underbara Bodel och Ann-Britt.
Det har blivit en liten tradition att vi åker upp där innan jul. 
Jag uppskattar verkligen att vi kan fortsätta göra sådana saker.
Vissa människor är bara så enkla att vara med, inga krusiduller hehe.
Det gick bra men det blev dock ett dyrt besök.
Konstigt nog så har jag inte direkt ångest över nåt av det jag köpte.
Tror det har med personlig insikt att göra.
Jag handlade inget som inte kommer användas, därför behöver jag inte ha ångest över nåt heller. 
Det blev en del julklappar inköpta, bara några kvar nu. 
Jag försöker undvika den bekanta känslan av stress när det kommer till julklapparna. 
Jag tonar ner allvaret i det hela...det hjälper faktiskt. 
Julklappar behöver inte kosta en förmögenhet.
Dom ska komma från hjärtat.
Det ska finnas en tanke bakom paketet, inte bara en prislapp.
Det uppskattar jag iallafall.
 
Jag hämtade barnen när Ann-Britt lämnat av mig. 
Dom fick ta del av några saker redan nu, väldigt uppskattat.
Våra barn är så tacksamma.
Nova undrade om det inte fanns fler presenter hehe...så så tacksamma är dom hehe. 
Lava sa i och för sig till henne att det inte va trevligt att säga så.
Hon sa att man skulle vara tacksam för det man fick (mamma blir stolt). 
Då sa Nova att hon bara undrade ju, men hon va ändå glad för det hon hade fått hihi.
 
Jag är alltid glad för det jag får, oavsett vad det är.
Det är en fin gest när någon tar sig tiden att leta upp något som passar till just mig.
Det är omtanke av allra högsta grad.
Jag skämde bort mig själv med blommor idag.
 
 
 
Ett litet pris att betala för att få njuta av nåt så vackert varje dag.
 
Nu ska jag krypa ner under täcket och blunda.
Jag känner att det kommer bli en bra natt.
Positiv energi gör underverk ☀️
 
God natt mina vänner 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0