Förflutet

Mycket blev sagt idag hos kuratorn. 
Det va några jobbiga saker och en del positiva saker.
Jag konstaterade att jag har en hel del i mitt bagage som hindrar mig från att kunna släppa det dåliga och gå framåt.
Alla människor har ett bagage. 
Där lägger man dom jobbiga händelserna.
Där lagrar man minnena dom man kanske helst vill glömma.
Jag har under en tid nu tänkt och resonerat omkring vissa saker i mitt förflutna.
Det är inte konstigt ansåg min kurator.
Samma känslor som jag hade då känner jag nu...därför sugs jag tillbaka till den tiden.
Min lösning är enligt kuratorn att jag fokuserar på nuet och mina känslor omkring det jag går igenom just nu. 
När jag sen känner mig redo så ska jag ta tag i mitt förflutna. 
Jag vet inte om jag bara kan lägga det åt sidan just nu men jag måste försöka.
Jag blir mer och mer säker på att detta är rätt väg att gå, att prata med en kurator. 
Man inser inte hur mycket man behöver lasta ur sig förrän man öppnar sig.
Jag vill inte ha dessa känslorna som just nu kretsar i mitt inre.
Jag vill inte må som jag gör nu för tiden.
Jag vill inte att andra mår dåligt för att jag gör det.
Det är mycket som jag inte vill men jag försöker att se allt från den ljusa sidan.
Allt kommer bli bättre.
Det är jag säker på.
 
Nu håller jag kväll.
Imorgon blir det sjukhusbesök igen.

Kommentarer
Postat av: Erica

Allt kommer bli bättre Bella. Men det kanske tar tid, och det får det göra. Det just du bär med dig i ditt bagage behöver olika lång tid att bearbeta det som hänt och det du känner. Jag håller med dig, man vill inte att de man tycker om ska må dåligt för att man själv gör det, men även de kommer ta sig ur det. Du kommer märka att när du läkt klart och allt är utrett så kommer du må fantastiskt, det är jag säker på!
Många kramar

2015-11-20 @ 12:50:12
URL: http://ericamansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0