Skogspromenad med Fia o Barnen

 
 
 
 
 
 
Jag och Sofia tog med barnen ut på en skogspromenad igår. 
Tanken va att vi skulle plocka lite svamp men det va rätt fattigt på den fronten. 
Så vi fikade istället, det va minst lika mysigt.
Det va mysigt men otroligt kallt får jag säga.
Jag blev chockad av hur mycket jag faktiskt frös när vi va på väg mot bilen.
Jag konstaterade att jag måste investera i ett par riktigt varma vantar.
 
Kylan är det som lite bestämmer när vintern är här.
Det är ungefär som att vädret vill säga välkommen vinter och hejdå höst.
Inga fler varma färger.
Inga plötsliga vindar med värme.
Endast kyla.
Endast mörker.
Det enda som jag egentligen omfamnar när det gäller vintern är julen.
Alla ljusen som glimmar.
Dom inger hopp på nåt sätt.
Den ljuva musiken som sprider glädje i dom flesta hjärtan.
Spänningen i att hitta den perfekta julklappen till dom som står dig nära.
 
 
Imorgon är det julskyltning i Råå och jag funderar på att åka dit. 
Det ska tydligen vara väldigt fint.
Vi får se vad man känner för då.
Först och främst är det simträning för tjejerna.
 
Nu håller jag kväll.
Det gör katterna oxå 😊
 
 
 
 
God kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0