Trött!!

Jag vaknade imorse med en ilsken huvudvärk. 
Alarmet verkade skratta åt mig och retsamt motivera mig att våga sätta min varma fötter på ett iskallt golv. 
Jag lekte med tanken att "försova" mig....drog upp täcket till hakan....för att sedan inse verkligheten och gå upp.
Fingrarna aktiverade vant bluetoothen på mobilen.
Lugna toner från "lilla grisen" fyllde köket och det kändes som jag långsamt vaknade till liv.
Resonerade med mig själv om jag skulle ta en kopp kaffe eller om jag skulle vänta till jag anlände till Fia.....jag beslutade om det senare alternativet.
Barnen letade sig upp ur sina sängar och tog sin plats vid matbordet.
Långsamma tuggor och en del trams fick mig att känna den bekanta känslan sv irritation och stress.
Jag begravde känslan och förklarade att vi skulle bli sena om tuggorna inte ökade takten och tramset reducerades till 0.
Det verkade som att informationen gått fram och allt flöt på bra.
Jag kände efter....jo huvudvärken är fortfarande kvar.
Jag bäddade först Novas säng och sedan min, dagen blir inte komplett om hemmet lämnas utan att sängarna är bäddade.
Frukosten är klar och tandborstningen påbörjas med borstning av hår samtidigt. 
Ibland förvånas jag av hur effektiva vi kan vara när vi vill.
Pyjamas av...kläder på.
Klar.
 
Så ser en morgon ut hos oss.
 
Nu sitter jag här i min fåtölj och känner efter...jo huvudvärken är tyvärr fortfarande kvar.
Den har fått sällskap av lite magont och allmän seghet.
Huvudet känns lite luddigt just nu....skönt att det är kväll och alla måsten snart är över för dagen.
 
Hoppas dagen har varit till er belåtenhet.
 
God kväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0