Dagens visdomsord.

 
Skynda dig!!!
Fortare!!
Kom igen nu!!
 
Vad är det egentligen vi skyndar till?
Vi har så bråttom att leva vårt liv att vi inte hinner uppleva det.
Tid är en dyrbar gåva som givits till oss, det är upp till oss hur vi förvaltar den.
Varje dag är en dag som vi aldrig får tillbaka.
Stress är bra i vissa sammanhang...men i min värld....just nu....så är det bara negativt.
Jag vill få ut så mycket som möjligt av varje dag.
Jag vill träffa alla som jag älskar.
Jag vill skratta högt och länge.
Jag vill njuta av en god måltid...inte bara äta..utan njuta.
Jag vill framför allt vara här och nu.
 
Ibland så kommer skuldkänslorna, ni vet...när man inte har träffat nån på länge.
Men det är okej! 
Det är bara så det är....man kan inte vara överallt samtidigt.
Skuldkänslor är en farlig sak.
Dom kan dra ner dig långt långt ner...i det mörka.
Jag vet, jag har varit där.
Det är så lätt att känna skuld för allt man inte hinner, allt man inte orkar.
Då är det så otroligt viktigt att man säger till sig själv att det är okej! 
Det är okej att vara trött och inte orka.
Det är okej att vilja vara hemma istället för att träffa han/hon som du inte sett på länge.
Det är okej att stänga av mobilen ibland, bara för att vara med dig själv.
Låt inte skuldkänslorna få härja fritt.
Dom är som ogräs, tar du inte bort dom dirent så bara växer dom och växer.
Till slut så kan du inte kontrollera dom.
 
Bestäm själv vilka tankar som ska finnas hos dig.
Välj bort dom där negativa tankarna, känslorna.
Du har faktiskt makten att göra det.
Välj blommorna istället för ogräset.
När du sen har gjort det...njut då.
Njut av dofterna.
Njut av känslorna som strömmar genom dig.
Njut helt enkelt av allt det vackra I livet.
 
Det kommer jag göra.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0