Trött trött trött

Känns som att herr Blund har envisats med att vara i min närhet hela dagen idag. 
Ögonlocken känns tunga när jag försöker formulera orden.
Vissa dagar tar tröttheten överhand. 
Idag är en sån dag.
Men syns det då?? 
Nej!! Det tillåter jag ej.
Så idag har jag istället varit med barnen på skejtparken. 
Jag har haft besök av Kewin och Linn.
Varit och handlat med Nova. 
Renbäddat sängen.
Bakat lite bröd (som blev helt misslyckat).
Varit på halloweendisco med barnen.
Så syns det att man är trött...nej!! 
Men i mitt huvud känns det som en evig dimma.
 
Varför ska det vara så svårt att lyssna på kroppen. Att bara ta det lugnt.
Varför känns det som ett misslyckande om man intr varit utanför dörren under dagen? 
Varför ska man envisas med att ställa så orimligt höga krav på sig själv?
 
Klockan är snart 22.00.
Jag ska strax sluta ögonen och försvinna In i drömmarnas värld.
Ber en liten snabb bön om att John Blund håller sig undan imorgon.
Strax ska jag få sova, men först ska vi ta det tråkiga.
Mina tumnaglar är på väg att ge upp nu.
Det är mer än smärtsamt.
Det värker konstant.
Så nu tar jag tjuren vid hornen och drar bort den skakade delen av nageln.
Sen ska jag försöka sova bort smärtan.
Hoppas att det är bättre imorgon.
Då ska jag göra ett nytt försök med brödet. 
 
Lite bilder:
Flickorna va halloween fina.
Lava ville vara en Gepard och Nova körde häxtemat.
 
Det blev en hel del barn på discot. 
Lava blev trött och gick hem tyvärr, därför är hon inte med på bilden.
 
 
Det blev en god vegetarisk spagetti bolognese utav sojafärs och bönpasta. 
Rätten gick hem hos båda barnen.
 
Så här mysigt har det blivit i uterummet. 
Synd att det är så kallt...annars hade jag absolut spenderat mer tid där ute.
 
Nu orkar jag inte hålla ögonen öppna mer.
God natt på er!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0