Sjukhusbesök

"Jag har pratat med din läkare och han tycker att du ska åka in till akuten."

En trötthet kommer över mig när jag hör sköterskans svar.
Jag vill absolut inte åka in och sätta mig på nån jäkla akutmottagning.
Jag ville bara ha ett "dina besvär och normala och allt är bra. Du behöver inte oroa dig."

Ni undrar säkert vad det är som hänt.
Jag förklarar:

Jag påbörjade ju en ny behandling för lite mer än en vecka sedan.
Jag har gått och väntat på att mina "besvär" ska komma igång.
Dom har inte gjort det...förrän igår.
Då började jag blöda....ganska mycket.
Jag kände yrsel under hela dagen...ja fortfarande nu oxå faktiskt.
Smärta i buken.

Så jag kollade upp den här sprutan på FASS och läste om eventuella biverkningar.
Där stod det om blödningar.
Det stod oxå om huvudvärk...det har jag har nu i en veckas tid ungefär.
Så jag tänkte att det va väl normalt då.
Men blödningarna avtog inte och inte heller yrseln.
Med tanke på vad jag jobbar med så ligger det i allas intresse om det här kommer bli värre.
Så jag ringde till onkologiska mottagningen.
Där fick jag svaret att jag skulle åka in.
Dom ville stoppa blödningen.
Sen ville dom omvärdera om den här behandlingen verkligen är den bästa för mig.

Jag blir bara så jäkla trött på detta.
Allt jag ville ha va ett okej!!

Så nu sitter jag på gynakuten och inväntar läkare.
Så vi får se vad det blir av detta.
Jag vill gärna inte behöva påbörja en ny behandling.
Med min vanliga tur så får jag alla biverkningar man kan få då oxå.

En biverkning av min spruta va akne...så det förklarar mitt plötsliga utbrott i huvudet.
Tur att en skönhet klär i allt hehe.

Nu är det snart min tur...hej så länge.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0