Sjukt barn + vårbilder

Jag och Viktor sitter med Lavas lärare och pratar om hur duktig Lava är i skolan och hur bra med går för henne.
Plötsligt lutar sig Nova sig mot mig och viskar:
"Mamma, det känns som att jag ska kräka men jag ska inte det."

?????

"Behöver du kräkas Nova?" Kommer det ur mig.

"Nej men det känns som att jag ska kräka. Men jag ska inte göra det mamma."

Jag fattar ingenting men ser hur hon sväljer och sväljer.
Så jag tar henne och ska gå ut till toaletten....då kommer kaskaden.
Mitt på golvet.
En gång....sen en gång till.

Mysigt!!!

Det blev ett väldigt intressant utvecklingssamtal får jag säga.
Helt otippat oxå.

Så nu ligger båda tjejerna i soffan och kollar på Barbiefilmer.
Jag ber till högre makter att jag slipper smittan.
Så medan Tjejerna är där inne så ligger jag i uterummet med katterna och njuter av solen.
Jag passar på och dokumentera vår soliga stund.











Nu ska jag strax påbörja maten.
Vet dock inte om det är någon som är så sugen på att äta.

Jag och Nova va hemma hos pappa innan.
Hoppas verkligen inte att han blir smittad om det är nån typ av influensa.
Jag får ringa honom sen och kolla läget.

Idag har varit en bra dag...trots spyan.
Solen har fyllt mig med energi och jag har fått ha mina älsklingar hos mig.
Vi va och klippte Nova idag oxå.
Det va verkligen på tiden.
Frisören tog en rejäl bit av hennes hår...men det va rätt nödvändigt.






Nu säger vi hej så länge ☀️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0