Dags att hålla kväll

Det har varit en lång dag.
Huvudvärken besöker mig för tillfället.
Jag gjorde en grön drink och åt lite mat i hopp om att den ska försvinna.

Tror att min sömnlöshet bidrar ganska mycket till huvudvärken.
Jag vill verkligen inte börja ta sömntabletter igen (har varit utan dom i drygt en vecka nu) och försöker ha lite rutiner nu.
Ska lägga mig vid 22 tiden varje kväll och hoppas att rutinen ger mig sömnen tillbaka.
Men just nu är det lite kämpigt.

Jag förberedde lite chiapudding till imorgonbitti.
Jag åt det imorse men insåg snabbt att jag måste äta nåt mer på morgonen om jag ska klara mig till lunchen.
För se vad jag hittar på imorgon.

Läste mitt horoskop idag.
Jag brukade göra det innan men slutade eftersom jag läste in alldeles för mycket i det.
Men idag kunde jag inte låta bli att läsa.
Texten träffade mig rakt i hjärtat.
Det är så sant....ni förstår inte hur sant det är.

"Vi får vara överens om att vi inte är överens"

Dom orden har jag velat säga så många gånger.
Men jag gjorde aldrig det.
Även om jag hade sagt det så hade jag inte kunnat leva efter det.
Många saker kan man inte tycka lika om...men vissa saker MÅSTE man vara överens om.
Dom stora sakerna.
Dom viktiga sakerna.

Jag önskar att jag hade kunnat säga det.

Många gånger har min envishet förstört så mycket.
Min stolthet.
Men jag har lärt mig av mina misstag och jag har vuxit som människa därefter.
Jag är stolt över den jag är idag.
Jag kan klappa mig på axeln idag.
Jag kan se mig själv i spegeln och vara glad över vad som möter min blick.

Saker och ting är annorlunda nu.
Annorlunda är bra ☺️

Nu säger jag god natt 💤🙏🏼


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0