Du är vad du äter!!

Ibland kan det vara svårt att göra dom rätta valen.
Sen om det handlar om mat, pengar eller relationer....det kvittar egentligen.

Jag försöker i den största möjliga mån tänka på vad jag stoppar i min mun.
Det är rent groteskt egentligen när man börjar granska vad som finns i helt vanliga livsmedel.
Men man får inte låta den maniska sidan ta över helt och hållet.
Ibland måste man få tappa fästet lite....så länge man hittar tillbaka till sin grund så är det okej!!
Som idag tex:
Jag åt frukt och drack en hel del vatten.
Åt en matlåda som jag hade med mig till jobb.
Jag kan tycka att jag va ganska duktig!!
Men sen kom jag hem....jag drack en kopp kaffe med Ann-Britt.
Efter att hon hade gått skulle jag börja med maten.
Jag öppnade lådan och skulle ta solrosoljan....och där låg den!!!
En godispåse...kvarlämnad efter en sockertoppad fredag.
Den såg så ensam ut hehe.
Så jag avslutade lidandet för den.

Där va min svaga punkt...just idag va jag svag.
Hade det varit en annan dag så kanske jag hade slängt den....men inte idag.
Det va gott.
Det va väldigt onyttigt.
Det va oxå helt okej....ingen fara skedd.

Det är detta jag menar....ibland får man gå vilse lite.

Om man aldrig går vilse kan man ju inte veta vad den rätta vägen är...eller hur!!

Här är exempel på vad en bra måltid ser ut.
Nyttigt och väldigt gott!!
Måste tillägga att mina middagar inte alltid ser ut så här.
Ibland ligger det en pizzabit där istället.

Imorgon är det jobb igen.
För en gång skull så har jag barnen hemma idag...så imorgon blir det avlämning på dagis/förskola.

Jag hoppas att morgondagen blir lika vacker som denna var.

Nu säger jag God natt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0