God morgon!!

Pip pip pip pip.....

...vill....inte...gå...upp...

Kaffet är redan förberett sen igårkväll.
Bara att trycka på knappen sen puttrar den igång direkt.
Dom där små sakerna är verkligen guld värda när man ska upp tidigt.
Dom är små guldkorn och en stor hög med grus.
Som tex. Ha lagt fram kläder kvällen innan ( ja vet att jag låter skrämmande likt ett barns rutiner 😂).
Allt som gör att du slipper anstränga hjärnan är ett plus.
Den har ju fullt upp med att skrika "gå upp ur sängen" och "klä nu på dig och gå inte runt i den där sletna morgonrocken".

Det kommer ta ett litet tag men jag är övertygad om att jag vänjer mig.

Igår köpte jag en ny väska.
Det blev en ryggsäck eftersom jag vill skona mina axlar och rygg.
Bra va!!! Smart va!!!
Saken är den bara....att nu har jag fått nån typ av hybris och tror att jag kan stoppa ner halva hemmet i väskan.
Lite av det och lite va det....vips så vägde den 20 kg.
Vet inte riktigt hur hjärnan tyckte det va logiskt.

En bra frukost är väldigt viktigt.
Jag vill kunna klara mig ett tag innan magen börjar kurra.
Idag blev det SUPERFLINGOR (detta ordet måste uttalas tillsammans med gesten 💪🏼).
Lite valnötter på det och en stor kopp kaffe sen va jag redo att möta dagen.

Jag tycker att JAG är ganska hurtig av mig....men visst fan ska det alltid vara nån som är bättre.
Sneglade precis ut genom fönstret i bussen och ser en gul liten väst cykla förbi.
Alltså CYKLA.....till JOBBET.
Det ska tilläggas att cykeln befann sig på vägen mellan Hyllinge och Väla...så det va uppenbarligen en bit att cykla.
Jaja man får erkänna sig besegrad ibland 😉

Idag skippar jag gymmet.
Jag ska träffa min studiegrupp efter skolan och sen ska jag ta tåget hem till pappa.

Hoppas ni har en riktigt bra dag idag.
Och ni...när ni tycker att ni har det segt på jobb idag....tänk då på den gul västen på cykeln....då blir allt så mycket enklare hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0