Veckans slut.....

Doften från rökelsen sprider sig i rummet.
Benen är tunga efter allt spring idag.
Ögonen är trötta men sinnet är klarvaket.
Tankarna är många och just nu...just i denna stunden är det svårt att kontrollera dom.
Dom dåliga tankarna smiter in bland dom bra.
Jag försöker att sysselsätta mig, hålla tankarna borta.
När tystnaden råder skriker tankarna som högst.

Imorgon är det jobb.
Jag känner inte alls för att jobba, vill bara vara hemma.
Jag är så trött nu för tiden.
Trött på jobb.
Trött på människor.
Trött på ständig oro.

Jag vill vända på saker och ting....vet bara inte hur.
Varför kan det inte vara enkelt?
Varför måste det finnas OM och KANSKE?
Jag vill bara vara säker på valen jag gör...känna att det är rätt.
Antar att det är så livet är....fullt av tveksamheter och misstag.
Det är så man lär sig....det är så man vet att man gör rätt.
För när man gör fel val i livet, när man gör misstag....så känns det.
Den känslan tar man sedan med sig...genom livet....så man vet när man håller på att göra ett misstag igen.
Då kan man stanna upp och tänka efter...känna efter.

Fool me once...shame on you.
Fool me twice....shame on me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0