Julbak och fredagsmys!

Igår va en bakig dag, en Julbakig för att vara exakt.
Lussekatter och pepparkakshus gräddades och skapades.
Pepparkakashus är nog någon sadist som har uppfunnit....alltid nåt som går i sönder och socker som man bränner sig på.
Kristyr som inte torkar och väggar dom trillar ihop....sadist va ordet hehe.
Men det viktiga är ju att barnen har roligt och det hade dom.

Turbo va oxå med och bakade....eller ja han tittade på iallafall.

Så när kvällen nalkades så doftade det jul i hela hemmet.
Idag fick jag besök av Romina och Fia med barn....så då värmde jag en påse lussekatter för att bjuda på.
Till min besvikelse så va dom aningen torra...vet ej om jag hade dom ute för länge igår innan jag frös in dom.

Idag åkte Lava i är med en kompis till Leos lekland ( förälder va självklart med ) så jag och Nova körde lite bingolottsrunda.
Så nu är några lotter lämnade och en del kvar.
När vi kom hem från lottrundan så bakade vi lite pepparkakor.
Det va skönt att få lite ensamtid med Nova....både hon och jag behövde det.

Lava kom hem efter en stund och då anslöt hon till baket.

Nu är det dags för fredagsmys.
Tjejerna sitter redan klistrade framför tvn med en film igång.
Jag ska göra dom sällskap nu....allt annat får vänta.
Ikväll ska jag njuta av mina älskade flickor.

Hoppas att ni får en skön och avslappnad fredag.

Hej hej!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0