Slöjan av färger....


just nu
Som regnbågen själv sköljer den över mig i ett enda hav av harmoni.

Ljuset bländar mina trötta ögon och jag blundar som ett tarftligt försök till ett försvar.
Men jag inser sedan att ljuset inte gör ont i ögonen....det är behagligt.
Det är inte varmt....det är inte kallt.
Det är....kärleken själv i form av ljus.
Allt är stilla.
Allt är tyst.

Någonstans inom mig vet jag att detta är en dröm....men jag vill inte tro det, vill inte vakna.

Verkligheten är kallare, hårdare.
Verkligheten är just det...verkligt!

Det är mycket lättare att drömma sig bort.
Bort till regnbågar och underbart ljus.
Bort till kärlek i den renaste form.

Drömma om allt det enkla i livet.
För i drömmens värld vet jag vad jag vill ha.
Dör vet jag att jag får precis det jag förtjänar och inte en massa drama och bråk.
Där slipper jag tänka på sjukdomar....den sjukdomen.
För den är fortfarande å så verklig i mitt liv. 
Den gör sig påmind varje eviga dag.

När jag drömmer så är det jag som bestämmer.
Då kan jag stänga den dörren med skylten CANCER på.

Varje kväll längtar jag till John Blund smeker mina sinnen till sömns.
Men än så länge ekar hans frånvaro i mitt huvud.
Inte ens tabletterna hjälper just nu.

Ett konstant vaket tillstånd är min förbannelse just nu.
Känslan av trötthet har berövats mig.
Men den kommer....det är jag säker på.

Och drömmarnas värld står där beredd med dörren på glänt.
Jag tittar in lite försiktigt och ser alla underbara små liv titta tillbaka.

Ljuset välkomnar mig förhoppningsvis ikväll/inatt.
Jag behöver verkligen det.

Det känns som att jag har provat allt för att kunna somna och få en hel natts sömn.
Har ni tips att dela med er av så är ni välkomna att göra det.

Så med det säger jag God Natt 🌙✨⭐


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0