Vinterkyla

Kylan är skön just denna dagen.

Frosten ligger som ett diamant-täcke över gräsmattan.


Det känns som att det va först idag som vintern anlände.

Lugnet håller på att lägga sig...eller så känns det iallafall.
Julen närmar sig med stormsteg och det enda jag tänker på är skolarbete.
Jag har aldrig varit så fokuserad på något så här mycket....det känns bra.

Det har varit så skönt att ha barnen hemma denna veckan. 
Vi har hunnit gå lucia..eller Nova gick iallafall.


Hon gick in med en komplett luciakrona och kom ut med två ljus hehe.

Vet ej hur hon lyckats ta sönder tre av fem ljus på den lilla stunden...men hon hade kul och det är det som är viktigast.

Sen hade dom avslutning på fotbollen i måndes. 
Dom åt en massa kakor och lekte lite lekar.
Höjdpunkten va när dom fick sin lilla pokal.


Dessa står nu fint på deras rum. 

Stolta tjejer hehe.

Igår fick dom handla för sina sparade veckorpengar. 
Det blev en massa velande men till slut hittade båda två nåt som dom ville ha.


Det är kul att se hur stolta dom va när dom fick betala med sina egna pengar.

Det är viktigt att dom förstår värdet av pengar redan nu.
Jag vill att dom ska känna glädjen i att kunna köpa nåt som man sparat till...det är så viktigt.
Inte att man köper saker till dom hela tiden och som sedan inte får nåt värde.
Nu har dom suttit ikväll och byggt ihop reden av legot och sååå roligt dom har haft.
Jag är så stolt över mina tjejer.
Dom är verkligen det finaste jag har...mina ögonstenar.

Imorgon blir det upp med tuppen. 
Skola 8.15....det blir en jäkla massa kaffe innan man vaknar hehe.
Men sen håller jag helg...fredagsmys med tjejerna står på agendan så det ser jag fram emot.

Nu ska jag nanna...sov så gott 🌙


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0