Baka baka liten kaka

Varför ska man inte baka en liten kaka så här en måndag.
Jag och flickorna kämpade och slet med denna så härliga kaka ( lite småljug eftersom det va en färdigsmet haha).
 
 
 
 
 
Lava tyckte att vi skulle fira att lovet hade börjat.
Det va väl inte helt fel.
 
Nu är kakan uppäten och vi är mätta och trötta.
Jag funderar på om jag ska lägga mig i ett varmt bad.
Jag behöver lite avslappning känner jag.
Har just nu en inre stress och den verkat ha bestämt sig för att stanna. 
De senaste nätterna har varit jobbiga, inte mycket sömn.
Det påverkar ju givetvis min mentala balans.
Det är visserligen inte svårt att rubba den nu för tiden.
 
Många funderingar om saker och ting som händer runt omkring mig.
Vad kan jag göra?
Vad bör jag göra?
Vad är rätt och vad är fel?
Ska jag ta samtalet eller låta bli?
 
Bara jag har svaren.
 
Den 6 mars börjar närma sig.
Jag ser fram emot den dagen otroligt mycket.
Nu tänker ni nog "men vänta nu, hon fyller ju år den 7 mars?" Och ni har helt rätt. 
Men det är inte min födelsedag jag syftar på.
Jag åker till Lydiagården då.
 
För er som inte vet så är Lydiagården en slags retreat.
Just den veckan som jag ska dit så är det UNG CANCER som är i fokus. Bara personer upp till 30 år som har genomgått en botande behandling mot cancer får vara där då.
Jag har väldigt höga förväntningar på denna veckan.
Jag vill prata.
Jag vill lära mig.
Jag vill lyssna.
Jag vill njuta av total stillhet.
 
Eftersom min 1 årskontroll närmar sig är detta precis vad jag behöver. 
En vecka av reflektion och återhämtning.
Jag får förhoppningsvis lära känna andra som gått igenom det jag gjort/gör just nu.
Jag kan kanske få lite tips om hur man hanterar känslorna som väller över från tid till tid.
Bara att få vara med liksinnade kommer nog göra mig gott.
 
Imorgon är det träning och sen jobb på agendan.
Jag börjar få abstinens nu, har inte tränat på några dagar nu.
Halsen är lite tjock så egentligen borde jag väl ta det lugnt. 
Men imorgon är det body balance och det är relativt lugn träning. 
Sen efter det passet så kör jag nog 1 timme powerwalk.
 
Nu säger jag god kväll!!
John Blund lär komma tidigt ikväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0