Fira kärleken

Idag fyller min älskade syster år och jag vill passa på och säga Grattis och önska henne en fortsatt underbar dag.
 
Idag är oxå kärlekens dag.
Valentines Day.
 
Det som slår mig är hur otroligt enkelspåriga vi människor är.
Varför ska man vänta till ett speciellt datum för att visa  kärlek?
Varför kan vi inte göra det varje dag?
 
"Ja, men då blir det inte så speciellt?"
 
Men vaddå!!! Det är väl klart att det blir speciellt.
Kärlek och handlingar gjorda av kärlek är alltid speciella.
Det behöver inte vara något storslaget.
Det kan vara en liten lapp på bordet som önskar dig en bra dag.
Det kan vara en skön massage på kvällen.
Det kan till och med vara en sån enkel sak som en extra lång kram.
 
Visst!! Det är trevligt med en bukett blommor och choklad...men det slår inte den vardagliga kärleken.
Det är den som ger oss styrka och inspiration till att fortsätta ge av oss själva.
När vi vet att den andre uppskattar våra gester så fortsätter vi glädjeligen.
 
Nej! Vi behöver inte den här kommersiella dagen.
Butikerna behöver den hehe.
Men om du vill köpa 10 rosor till din älskade så absolut ska du göra det.
Kom bara ihåg den underbara känslan när hon/han ser rosorna....så kommer nog insikten till dig oxå.
"hmm, varför gör jag inte detta oftare?"
Sluta tänk och bara gör det ❤️
 
Nu ska jag dricka mitt te och titta på den bästa filmen nånsin.
American History X på 12:an kl 22.00. 
Hoppas jag håller mig vaken men det borde inte vara några problem hehe. 
 
Imorgon är det jobb....wish me luck!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0