Sov så gott

Natten kallar.
Mörkret är inbjudande.
Ögonen är trötta men kämpar ändå för att hålla fokus på TVn.
 
Barnen och jag tittade på första omgången av Melodifestivalen.
Det va roligt att dela den glädjefyllda upplevelsen med dom.
I vanliga fall håller jag på med nåt annat medan dom tittar på film, det är inte ofta jag finner ro att sitta ner med dom i soffan.
Men nu gjorde jag det.
Vi snaskade på chips och sjöng med i låtarna.
Lava och NOBS stod framför tvn och dansade medan jag klappade händerna och hejade på.
 
Nu sover dom gott och jag ska strax göra detsamma.
Jag har varit lite krasslig nu de senaste dagarna.
Kännt mig febrig och vaknat svettig flera ggr under natten.
Nu vet jag varför.
Jag har antagligen fått tillbaka min urinvägsinfektion.
Jag har haft det så många ggr nu så jag vet exakt hur det känns.
Så med andra ord är det tranbärsjuice i mängder som gäller för tillfället.
Behöver jag påpeka hur otroligt trött jag är på detta.
 
Imorgon är det simträning med flickorna.
Jag har vilodag från träningen imorgon....kroppen behöver vila upp sig inför bodypumpen på måndag.
Då kör vi en nu vecka.
 
Allt gick förresten bra i fredes...på jobb alltså.
Jag hade fortfarande ont i magen och lätt illamående...men det flöt på bra.
Så jag ser fram emot veckans jobb.
 
Ljudet från tvn dämpas en aning.
Alla ljusen har slocknat...brunnit ner.
Jag känner mina andetag...lyssnar på dem.
Dom söver mig.
Det rytmiska dunkandet i mitt bröst likaså.
Jag känner att jag lever...sen glider jag in i drömmarnas värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0