Sysselsättning

Sysselsätt dig så behöver du inte tänka.
Håll dig upptagen så känner du inget.
 
Men hur mycket du än gör, hur mycket du än ligger i....så kommer klumpen o magen fortfarande vara där.
Du måste ta emot och acceptera dina känslor...dina tankar.
 
Ångest är som att vandra på ett minfält.
Du vet aldrig vad som döljer sig under ytan...och minsta felsteg kan vara den utlösande faktorn.
Hur ska man då kunna bemästra den? 
Jag är en person som lider (ja jag anser att det är ett lidande oftast) av kontrollbehov.
För att jag ska kunna ta kontrollen över den jobbiga känslan i magen...så måste jag vara i fullständig kontroll.
Men detta är ju helt omöjligt...eller hur? 
Man kan inte ha kontroll på allt hela tiden.
Det är då tankekontroll är det vinnande konceptet.
Jag måste ta kontrollen över mina tankar och intala mig att mina rädslor endast existerar i mitt eget huvud.
Mina rädslor är bara tankar...inget annat.
Ibland känns det omöjligt.
Ibland känns det som en ond cirkel som aldrig tar slut.
Men sen så har vi dom dagarna då allt faller på plats, när lyckan i kroppen tar över.
Dom dagarna håller jag fast vid.
Dom dagarna behåller jag färskt i minnet.
Så att jag vet...att det vänder.
Sen om det tar 1 timme eller en dag eller till och med en vecka...så vänder det.
 
Det är en fyr ute på det svarta havet.
Den guidar dig hem...i säkerhet.
 
Jag sätter kurs mot det varma skenet...imorgon tar jag kontrollen över mitt skepp.
Då sätter jag kurs mot fyren, mot min trygghet.
Jag är övertygad om att det kommer gå bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0