Bara en tanke

 
Den här boken fick jag lån av Mia, den ska bli ett rent nöje att läsa. 
Jag behöver lite inspiration just nu.
 
Nästan alla ljus är tända här hemma och jag smuttar på mitt alldeles för varma te. 
Jag funderar på om jag ska sätta på lite musik eller om jag bara ska låta tystnaden ljuda.
 
Barnen badar och jag hör deras skratt från ovanvåningen...det värmer.
Viktor kommer snart och hämtar dom och då gör sig ensamheten påmind åter igen.
Men det behöver inte nödvändigtvis vara något negativt.
Jag kan välja att se det som ett tillfälle till egentid.
Tid att lyssna på mina tankar.
Tid för reflektion.
Tillgodose mina behov....vad nu dom må vara.
 
 
Detta är vad som är kvar av julen hos mig. 
Allt är borta och det känns skönt. 
Känns befriande.
 
 
 
 
 
Synd att det är så kallt i uterummet, det är riktigt mysigt nu med alla ljusslingorna.
Ljusen har verkligen en helande kraft.
Bara idag till exempel...när jag va ute och körde så va där en liten glipa bland molnen.
Solen sken med sina underbara strålar en liten liten stund...det räckte för att jag skulle fyllas med lyckokänslor.
Den är upphovet till liv.
Den är värme och trygghet.
När jag inte kan få ta del av solen så hjälper mina värmande ljus mig.
 
 
Nu säger jag god kväll!! 
Viktor har precis varit och hämtat barnen och jag ska krypa ner i ett varmt bad fyllt med bubbel.
Sen ska jag mysa ner mig i soffan och bara vara. 
Kanske läser jag en bok.
Kanske tittar jag på en film.
Men framför allt....så lever jag...här och nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0