Bekymmer

Om det finns en lösning på ett problem, är det onödigt att oroa sig.
Om det inte finns nån lösning på problemet, är det meningslöst att oroa sig.”
Dalai Lama
 
Det är rätt logiskt om man tänker efter.
Oro är så så onödigt.
Det tar energi från dig, hindrar dig från att känna glädje.
Till absolut ingen nytta.
Det är ju inte så att du är särskilt produktiv när du går och oroar dig.
 
Jag önskar att jag kunde sluta oroa mig för saker.
Min oro sitter ju endast i mitt eget huvud. 
Senast jag kollade så va jag inget medium, jag kan inte se in i framtiden.
Så varför i hela världen oroar jag mig då....jag vet ju inte vad som komma skall.
 
Nej, sluta upp med det.
Njut av varje dag och gör det till en minnesvärd dag.
Fokusera på allt det fina i vardagen.
 
Just nu njuter jag och flickorna av en animerad film.
Vi har ätit en väldig massa Taco.
Vi ska strax plocka fram chips m.m.
Ikväll ska bli en mysig kväll.
 
Hur har din dag varit??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0