Besvikelse

Känslan av glädje och entusiasm sprider sig i kroppen när jag ser brevet i brevlådan.
Det är från Rekryteringsmyndigheterna.
Jag antar att det är tid och datum för fystesterna.
JAG HAR FEL!!!
Glädjen och entusiasmen dör lika fort som en tanke föds.
Jag förstår inte riktigt vad jag läser, så jag läser det om och om igen.
Dom har lindat in det väl men budskapet talar sitt tydliga språk.
"Du är en skadad vara, kan tyvärr inte använda oss av dig".
Besvikelsen vandrar från hjärnan och nedåt....den fastnar i mitt hjärta.
Tårarna bränner innanför ögonlocken.
Varför!!!!
Jag mår ju bra nu, jag är ju stark igen.
Varför fortsätter den jävla sjukdomen att förstöra för mig, som om den inte gjort tillräckligt.
Ska jag nu behöva leva resten av mitt liv med en stämpel...en cancerstämpel.
Jag vägrar att låta den här hemska sjukdomen styra mitt liv längre.
Men hur ska jag göra nu då? 
Vad är det som krävs för att jag ska anses som OK i deras ögon. 
Är det tiden som styr?? 
Eller är det kört för gott?
Jag vet att jag måste ha svar på dessa frågorna...annars kommer jag att bli galen.
 
Jag är.....så.....besviken!!!
Det är ditt fel....cancer!!!
 
 
Jag tänker så här:
Skulle jag inte varit så ärlig när jag svarade på frågorna? 
Skulle jag ljugit?
Dom hade nog fått reda på det ändå?? Antagligen!!
Jag vet hur det kändes när jag fyllde i svaren.
Jag kände mig som en "skadad vara".
Att få det bekräftat så här är helt obeskrivligt.
Jag mår ju bra som sagt, fysiskt alltså!! 
Men det är det dom hänger upp sig på. 
Hur kan dom veta...dom gav ju inte ens mig en chans.
 
Besvikelsen är stor.
Ännu ett bakslag.
 
Jag tittar mig i spegeln.
Jag försöker att le.
Det ser falskt ut....ögonen ljuger inte.
Den värmen som pulsera genom min kropp, mitt sinne...är borta.
Men det är okej!! 
Den kommer tillbaka....såsmåningom!!
Jag måste bara smälta detta nu.
 
När livet ger dig citroner...så gör du lemonad!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0