Första körningen

Huvudet är en enda röra just nu.
Sitter hemma i soffan och reflekterar över dagen.
Körde för första gången på nästan 10 månader. 
Hur kändes det då? 
Jo! Det gick väl bra. 
Själva körningen kommer man skrämmande snabbt in i.
Det som var och är jobbigt är när alla små saker ska utövas samtidigt.
Jag körde några runder och sen va jag helt slut. 
 
Jag kom inte ens ihåg min egen kod när jag skulle redovisa mitt kort.
Fick försöka tre gånger innan jag insåg att jag tryckte in min bankkod.
Jag vill mer än gärna säga att allt gick superbra idag och att detta kommer gå lätt som en plätt...men då skulle jag ljuga.
Imorgon blir det några timmar till, jag vet fortfarande inte om jag ska köra. 
Jag får se hur jag känner imorgon helt enkelt.
 
Något som jag kämpade med extra mycket idag va min uniform.
Jag bytte om när jag kom till jobb.
Allt gick bra tills jag tittade mig i spegeln.
Det va ju inte jag som tittade tillbaka.
Det va jobbigt att bli påminns om det som varit.
Jag hade konstigt nog mitt gamla utseende så färskt i sinnet.
När jag sen såg....mitt "nya" jag så blev det tungt.
Jag tycker att jag ser ut som en pojke, med det korta håret.
Känner inte mig feminin alls.
Men det är väl en vanesak antar jag.
Jag vänjer mig så småningom.
 
Nu ska jag en efterlängtad tablett och lägga mig. 
Det har varit en lång dag och jag ska njuta av en skön natts sömn.
 
God natt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0