75%

Just nu jobbar jag 75%.
Det känns som 200% för tillfället.
Jag va helt slut efter arbetspasset idag, drog benen efter mig när jag hade parkerat bussen.
"Hej hej"
En kollega va på väg till sin buss, det kommer vara jag om några dagar.
Då blir det inte längre tidiga kvällar.
Vet helt ärligt inte hur det ska gå.
 
Jag hann inte ta nån direkt rast idag (olycka på motorvägen gjorde mig försenad) antagligen är det därför jag går som i en dimma just nu.
Jag slängde i mig maten snabbt för att sen småspringa ner till min buss och fortsätta mitt arbetspass....inte bra alls!!
Magen protesterade rejält, den är van vid att äta i lugn och ro.
Jag har definitivt inte saknat den delen av jobbet.
Jag har dock saknat våra underbara bussar.
Dom är alltid så hela och rena, går som klockor allihop.
Aldrig att det är nåt fel på dom nej.
(Kom precis på att ni inte kan läsa min otroligt uppenbara ironi)
Då är det bra att vi har så bra mekaniker, dom sliter med dessa gamla trötta plåtburkarna...och ibland så lyckas dom.
En och annan svordom tycker jag mig höra från verkstaden när jag går förbi...Men jag bockar och bugar för det jobb ni gör...tummen upp för er.
 
Jag saknar min egentid.
Just nu är det så mycket kallprat överallt...eller ja det känns så iallafall.
Det är svårt att kunna säga:
 
"Kan vi inte skippa snacket om vädret och hur dåliga våra bussar är idag" 
 
Fast ibland är jag väldigt sugen.
När jag är som tröttast och bara vill sätta mig i en hörna och vara ifred.
När någon kommer fram och säger:
 
"Nämen hej Bella, har du börjat jobba igen?"
 
Då vill jag kunna säga:
 
"Mmm det har jag, om du ursäktar mig så vill jag  vara lite ifred nu."
 
Men det kan jag inte, dom orden kommer du aldrig höra från min mun.
Jag är alldeles för.....väluppfostrad.
Men visst vill man bara kläcka ur sig sånt ibland.
 
 
Detta citatet passar så himla bra in på mig.
Jag ligger just nu i soffan.
Täcket över mig.
Teet står rykande varmt på bordet.
Nån serie är igång på tvn.
Detta är en perfekt kväll....snart somnar jag.
 
Imorgon är det jobb igen.
Innan jobb så ska jag iväg och träna, jag hann med ett pass idag.
Jag har varit omotiverad när det kommer till träningen.
Detta har visat sig på mindre trevliga sätt.
Mina sömnproblem har blivit värre.
Mina vallningar som hade försvunnit har kommit tillbaka igen.
Huvudvärk deluxe nästan varje dag.
När jag tränade så va dessa besvär ett minne blott.
Så jag måste försöka komma igång igen.
Jag ska vara ärlig, just nu i denna stunden....sä är jag inte vidare motiverad hehe.
Men det är bara att bestämma sig....som med allt annat. 
 
 
Tänkvärt!!!
 
Nu mina kära vänner...säger jag godnatt!! 
Tröttheten brukar vara något besvärligt för mig....men inte ikväll.
Ikväll är den välkommen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0