Disträ

Jag går upp för att bädda min säng efter morgonrutinerna.
På väg in i sovrummet sneglar jag in på Novas rum.
"just det, hennes säng ska oxå bäddas"
Jag går in på hennes rum istället och bäddar hennes säng.
På väg ut från hennes rum ser jag kläder på golvet inne på Lavas rum.
Jag går in för att plocka upp kläderna.
"Lika bra att jag tar fram kläder till Lava som hon kan ha idag"
Går ut från hennes rum med en uppsättning kläder.
På väg ner för trappan.
"Oj, Nova ska oxå ha kläder"
Jag går upp för trappan igen och in på Novas rum, plockar ihop kläder till henne oxå.
På väg ut från rummet sneglar jag in på Lavas rum.
"Men va fan...kläderna ligger fortfarande på golvet. Tog jag aldrig upp dem?"
Lägger ner kläderna som jag har i famnen för att plocka upp kläderna som ligger på golvet.
Inser att dom är smutsiga så jag går ner och lägger dom i tvättkorgen.
"hmm, va vad det nu jag skulle göra?"
"Just det jag skulle bädda min säng."
Jag går upp för trappan där jag ser två högar med kläder.
"Men va gör dom här, jag lade väl in kläderna innan."
Jag går och lägger in kläderna som jag precis tagit ut.
På väg ner för trappan så kommer jag ihåg.
"Sängen Bella, bädda sängen!!!!!"
Jag vänder och går upp igen.
"Mamma!!!! Jag är fäääärdig!!"
Jag vänder och går ner igen...tar itu med Nova.
Jag går ut i köket, vet inte varför....stannar och tittar mig omkring.
Torkar av bänken, torkar bort osynlig smuts.
"just det...sängen!!!"
Till sist tar jag mig upp för trappan, in i sovrummet och bäddar den fördömda sängen.
 
Förstår ni hur frustrerande det är att vara så disträ.
Jag kan vara mitt uppe i något för att i nästa sekund avbryta mig själv och påbörja nåt helt annat.
Jag går fram och tillbaka flera flera gånger under en dag utan att veta varför.
Jag kan för allt i världen inte konsentrera mig på en sak i mer än 15 sek.
Tröttsamt!!!
 
Idag va jag och flickorna på kalas hos Sabina och Adrian.
Vi firade Minna.
Det blev god mat och sedan mumsig tårta.
 
 
Sabina hade gjort en Veggierätt till mig. 
Det va supergott!!
 
 
 
Stort grattis till dig Minna 🎉🍰
 
Allt hade varit så så bra om det inte varit för denna tråkiga förkylning.
Ont i halsen.
Nästäppa.
Huvudvärk deluxe.
 
Innan kalaset somnade jag i soffan.
Tur va att jag hade ställt klockan....annars hade jag nog sovit fortfarande.
Jag vill verkligen inte vara sjuk nu när jag ska iväg.
Jag vill kunna njuta av dessa dagarna ordentligt.
Samtidigt är det kanske precis vad jag behöver....att komma hemifrån så jag verkligen kan vila upp mig.
 
Nu är det snart dags för Mello.
Jag ska poppa lite popcorn och hälla upp bubbelvatten.
Ska försöka hålla mig vaken.
Tjejerna har sett fram emot detta, dollystyle är favoriterna...så vi håller tummarna.
 
Ha en mysig lördag allihop.
 
 
 
Friserad blev man igår. 
Skönt att klippa ner det lite.....så slipper man tänka på att behöva göra vid det hehe.
Enkelt är skönt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0