God morgon



Jag hör hur barnen tassar utanför min dörr.
Dom smyger ner tyst och sätter på tvn.
Dom vet inte att jag redan har varit uppe en gång och satt igång kaffet.
Jag velar mellan beslutet att gå upp eller att ligga kvar.
Jag sneglar på klockan...det visar uppmuntrande 07.30 och det avgör det hela.

Morgonrutinerna är igång.
Kaffet hälls upp.
Tabletterna plockad fram.
Katterna får mat.
Barnen får sin frukost.
Till slut så är jag klar och kan gå IT och sätta mig i solen medan jag njuter av mina mackor och kaffet.

Småfåglarna gör mig sällskap.
Dom vet väl vid detta laget att det alltid bjuds på smulor till frukost.


Här är deras hangout,
Dom vill gärna ha lite utrymme mellan dom och katterna.


Nu väntar en underbar dag.
Mina kära syster kommer på besök och även min kompis Sandra.
Ska bli kul ☺️☕️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0