Gott & blandat

När man jobbar som busschaufför så får man uppleva mycket.
Jag har fått många skratt genom åren.
Har även fått en hel del glåpord efter mig.

Det är verkligen som en gott & blandat påse.

"Life is like à box of choclate, you never know what you're gonna get"

Igår hade jag en supertrevlig kille som steg på i Rydebäck.
Han va så så trevlig.
Han delade med sig av sin supertrevliga cigarett.
DVS. Han tog 100 bloss innan jag kom för att sedan dela med sig av den ciggen när han kom in i bussen.
Jag trodde jag skulle dö.
Allmänt folkvett finns tydligen inte längre.
Tänk på det om ni rökar, gör ALDRIG så mot någon.
Va medvetna om att även om ni har andats ut en gång efter sista blosset så har ni typ fortfarande 2-3 andetag till med rök som ska ut.
Inte så trevligt!!

Lite senare hade jag en äldre dam som berättade för mig att hon hade lite bråttom.
Jag meddelade henne att jag gjorde så gott jag kunde för att vi skulle komma fram i tid.
Då kommer hon fram till mig, lutar sig mot mig och säger med glimten i ögat.
"Regler är väl till för att brytas. Vad är ett rödljus eller två hehe"
Jag tappade hakan.
Damen va väl runt 70 år.
Jag måste erkänna att det va jag INTE beredd på.

Hahaha 😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0