Värme

I vissa sammanhang kan det vara underbart.
När man känner värmen från en kropp jämte din egen.
När du känner värmen från en brasa en mörk vinternatt.

Men igår va värmen inget trevligt alls.
Jag hade nog 50 grader i bussen.
Ingen AC.
Fläktarna blåste ut varmluft.
Luckan i taket gick ej att öppna.
Katastrof med andra ord.

Nu för tiden är jag ju lite känslig när det gäller värme och igår mådde jag verkligen skit.
Yrsel.
Illamående.
Passagerare som klagade (med all rätt).
Behöver jag säga att jag inte mådde så bra när jag kom hem.
Jag drack lite vatten, matade katterna sen gick jag o lade mig.
Vaknade imorse när alarmet ljöd och mådde fortfarande dåligt.
Kändes som en rejäl bakfylla och den har hängt med tills nu.

Nu ska jag äta lite lunch och sen fortsätta mitt arbetspass.
Det blir en lång dag idag oxå.

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0