Lägg inte nästan i blöt!!!

Det hörde jag Nova säga till Lava idag. Jag kvävde ett skratt och frågade sen henne om hon visste vad det betydde?
Jodå, har hade ganka bra koll.
När jag lutade mig fram och skulle lägga nästan I vattnet så stoppade hon mig och skrattade.
"Haha mamma fattar ingenting"
Det va en sån glädje att få höra Nova förklara vad det uttrycket betydde med jättefina uttal och bra ordförråd.
En lite stjärna till henne ⭐️

Efter maten så spelade vi lite yatzy.... det va skitkul....för jag vann haha.
Denna gången utan fusk, ja lovar.

Barnen hade superkul och vi fick träna på matte, svenska och att samtala under spelets gång.
Helt otroligt hur lite som krävs för att man ska kunna hjälpa sina barn, ge dom de bäste förutsättningarna.
Lava tycker väl att det är roligt i skola medan Nova inte har förstår grejen med skola alls.
Nova tror att man ska leka hela dagarna, tålamod är verkligen inte hennes grej.
Men jag letar med ljus och lykta efter en aktivitet som hon kan tycka är roligt.
Nåt förslag så får ni gärna hojta till.

Nu är det dags stt äta.

Det va skitgott.
Jag provade pappa kryddor så jag fick.
Dom va "out of this world". Ska ha den på salladen imorgon.

Men nu är det dags att lägga sig.
Har hunnit vad jag skulle inte så det känns skönt.

Så med några visdomsord säger jag God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0