Måndag morgon....Jäsp

En ny vecka nalkas.
Kylan biter i kinderna när jag går utanför dörren. Men det gör ingenting för idag har jag två små händer som håller i mina medan vi promenerar mot skolan.
Det va så mysigt att ha hem tjejerna igår, vi började genast med att pynta granen och sätta upp tomtar överallt.
Julstämningen lade sig som ett varmt täcke över hemmet.
Barnen sjöng med i julsångerna och plockade upp poslinstomtarna ur lådan som om dom hade hittat en skattkista.

Innan barnen kom fick jag gjort en hel del. Jag blev till exempel färdig med min ena PowerPoint presentation...check!!
Sen började jag läsa i den andra boken som jag ska ha muntlig redovisning på.
Jag tvättade alla kuddfodralen i soffan och renbäddade alla sängar....check!!

Inte nog med det så hann jag även med en sväng hem till pappa.
Han hade varit och köpt julklappar till oss barn så jag fick min.
Ett jättefint kryddpaket.

Så stort tack till dig pappa ❤️🌸

Nu sitter jag på tåget till Malmö igen.
Även denna veckan är intensiv.
Får se vad jag hinner med på min "att göra lista".
Önskningarna är många men timmarna är få.

Jag kanske är lite frånvarande just nu men det är som det är.
Skolan och tiden som jag lägger på studierna efter skolan är väldigt överväldigande just nu.
Vissa har förståelse för detta och andra inte...men jag lovar er att jag gör så gott jag kan.
Snart kommer allt förhoppningsvis att lugna ner sig och då finns det mer tid till kaffeträffar och mysiga stunder.

Nu är jag snart framme så önskar er en riktigt skön måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0