Välkommen måndag

Måndag är här och det enda jag tänker på att jag inte har mina fina flickor hos mig.
Jag tänker inte på tentan som är på antågande.
Tänker inte på skolan och alla lektioner som väntar.
Tänker inte på helgen som varit.
Tänker bara på mina underbara tjejer som förgyller mitt liv.
Det här ned varannan vecka är både en välsignelse och en förbannelse.
Just måndagen är jobbig.
Den här veckan utan barnen är dock kort.
Viktor ska på bröllop på lördag så jag får stjäla hem dom då hehe.
Sen träffar jag dom en stund på onsdag när fritids har stängt.
Trots alla dessa små träffar i veckan så gråter mitt hjärta ändå.

Vi va på bio i lördes, jag, barnen, Viktor, Sofie och Ann-Britt.
Barnen älskade det, dom njuter verkligen när hela familjen är samlad.
Tyvärr blir det ju inte så ofta längre...alla har sitt eget att sköta.
Men jag tycker att det är viktigt att man stannar upp ibland och reflekterar över vad som är viktigt i ens liv.
Barnens lycka är definitivt viktigt för mig.
Jag vet att barnen mår bra av att ha sin familj samlad ibland....därför anstränger jag mig för att det ska bli så oxå.
Sen är det bara en bonus att jag faktiskt trivs otroligt bra med deras pappa och farmor hehe.
Jag har som sagt inga problem alls med att åka med barnen till farmor och farfar även om jag och Viktor inte att tillsammans längre.
Faktum är att JAG trivs utomordentligt med dessa människor, härliga människor helt enkelt.
Jag är ganska noga nuförtiden med vilka jag omger mig med.
Jag spenderar bara tid med de som jag bryr mig om helt enkelt.

Som igår till exempel, då spenderades eftermiddagen/kvällen med Kewin och Linn.
Dom bjöd på middag och Monika hade vakat en kaka som vi mumsade på efter maten.
Barnen lekte och busade och vi pratade om allt mellan himmel och jord.

Det va verkligen jätte trevligt och det för vi snart om igen.

Nu ska jag strax gå av tåget, är framme i Malmö.
Skola hela dagen idag sen till gymmet och gör av med lite energi.
Sen blir det plugg resten av dagen/kvällen/natten.
Har min salstentamen på fredag och det är bara att sätta igång.

Ha en underbar måndag allihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0