God natt vackra värld

Ögonen är trötta.
Dom tittar ut genom fönstret.
Upp mot det svarta natthimlen.
Stjärnorna blänker likt paljetterna på en vacker klänning.
Dom är vackra, dom är många, dom är som vi.
För om man ser bortom kläderna, smyckena, sminket, allt det där materiella....så är vi ganska lika.

Jag körde lite buss ikväll.
Det va roligt för omväxlings skull.
En väldigt trevlig polis steg på och skulle köpa biljett via Skånetrafikens app....det gick sådär för honom....så jag hjälpte till lite.
Vi började prata lite, det visade sig att han jade jobbar i drygt 2,5 år nu.
Frågan kom direkt från min sida: vad gjorde du innan du blev polis.
Jag häpnade när han sa att han hade varit lärare o många år.
Tror Ni att det va ödet som va och knackade på??
Jag frågade aldrig hur gammal han va men han måste minst ja varit 35.
Det såddes ett frö o mitt huvud den stunden.
Vi får väl se om det där fröer gror till något vackert.
Hmm......en lärare som blev polis....hmm!!!

God natt kära vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0