Helt jäkla slut i huvudet....

Det har varit en lååååång dag idag.
Info på info och massa folk överallt har gjort kortslutning i min hjärna (mer än vanligt då alltså).
Klockan visar 18.25 och jag sitter på bussen hemåt nu.
Ska hämta barnen sen är det raka vägen hem.
Det blir inte många knop för mig det lovar jag.

Insåg för nån dag sedan att jag hade några långa dagar på mitt schema, slutade inte förrän 17.
Det strular till det med tanke på att jag har barnen denna veckan.
Fritids hinner stänga innan jag är hemma.
Därmed vill jag bara poängtera hur extremt tacksam jag är över att ha en sån underbar pappa till mina barn.
Han gör allt så enkelt.
Aldrig några problem eller konstigheter när det kommer till barnen.
Jag sa till honom att han kanske fick hämta dom nu när jag gick länge ( jag vet att han spelar innebandy dom dagarna som jag gick länge i skolan denna veckan)
Och svaret jag fick kom direkt...utan nån eftertanke:
"Det är lugnt, vi fixar det. Problem är till för att lösas."

För många är det en konstant kamp när det kommer till föräldraskap och samarbete efter att man separerat....det är absolut inte vår verklighet.
Ibland glömmer man bort hur bra vi egentligen har det.
Det kommer absolut inte gratis men både han och jag gör det så enkelt.
Vi har så mycket respekt och omtanke för varandra att det blir lika enkelt och självklart....som att andas.
Jag önskar bara att fler hade kunnat ha det som vi har.
Många frågar mig: " Hur gör ni? Vad är hemligheten?"

Det finns ingen hemlighet.
Det finns bara ömsesidig respekt.
Jag värderar Viktors åsikt i allt som rör barnen.
Visst, vi är kanske inte alltid överens...men vi bryr oss tillräckligt mycket för att fråga varandra: Vad vill du? Hur vill du göra?

Vi ger mer än vad vi tar!
Vi hjälper istället för stjälper!
Vi håller om varandras ryggar istället för att hugga en kniv där i.
Skrattar istället för att bråka.

Tacksamhet är känslan jag får.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0